marisenlisannedownunder.reismee.nl

Taiwan is done!

Swasdi! (oftewel Hoi!) vrienden en familie!

Hoe is het met jullie? Wij hebben hele leuke eerste dagen achter de rug! We zullen het allemaal vertellen!

Vrijdag 02 november begon het avontuur op Schiphol. Na afscheid te hebben genomen en wat traantjes weggepinkt te hebben zijn we danlos van onze ouders! (GRAPJE)! Natuurlijk moesten wij ook door de douane en Mariska wilde hoe dan ook gefouilleerd worden door de man! (Niet gelukt) Enorm vliegtuig hadden we, en jawel, op de achterste rij twee plaatsen voor ons! Drie films, tv-series, verschillende muziekalbums en wat lompe opmerkingen verder, puffen we 10 uur en 45 minuten later, anderhalf uur uit in Bangkok. (Even over die opmerkingen, Mariska verdacht Taiwan ervan een eilandje te zijn en Lisannewas overtuigd dat Budapest in Indonesie lag......Maargoed)In Bangkok hadden ze geen haast of had de piloot moeite met opstijgen, na een extra keer langzaamrijdend over de startbaan, konden we dan echt opstijgen! Liggend beiden op vier stoelen kwamen we 3,5 uur verder aan in Taipei, snelle reis zo! En het was HEET!

In Tapei verbleven we in het Banana Hostel. En bij het binnenkomen van de ontvangst hal stonden de 2 lieve eigenaars met een groot vel klaar. LISANNE EN MARISKA! Scheurend in een, jawel ORANJE Audi A3, waren we binnen 3 kwartier in het Hostel beland. Heel leuk hostel, met lieve mensen, gratis bananen en lekkere zelfgemaakte bananencake. Wat ons zeker beviel was dat het heel schoon was! We sliepen in een 6 persoonskamer en aangezien we best moe waren zijn we, na eenkorte stadswandeling en een hapje,gelijk ons bedje ingekropen.. als enige op de kamer. Heel wat uren verder in de vroege morgen ontwaakten we ineens met 3 aziaten erbij!! Aardige jongens, maar ze bekeken het wel nauw.

Deze dag zijn we met een kaart en metropas de stad gaan verkennen. We hebben prachtige tempels gezien (Confucius Temple en Baoang Temple). Heel indrukwekkend! Daarna zijn we met de metro naar het hoogtepunt van de stad gereden, letterlijk en figuurlijk. De Taipei 101 building is dan ook 508 meter hoog! Wauw wat was dat mooi! Maar hoe kom je nou zo snel daarboven? Niet lopend gelukkig. Maar wel met60,6 km per uur in een lift voor 10 personen, die nu met 16 aardig vol zat.. Dan slik je wel even! En dat maakte de liftjuffrouw ook wel duidelijk in haar speech... You may swallow...
Op de mega toren hebben we natuurlijk veel foto's gemaakt, maar we waren ook geliefd om op de foto te laten zetten. Kunt u een foto maken? Vervolgens staan er 4 met een camera op je gericht! Mogen we ook met jullie op de foto ? Het antwoord was natuurlijk ja.

Hierna zijn we naar Chiang Kai-Shek Memorial Hall geweest. Hier wordt de oude dictator herdacht. En wow! Wat een mega gebouwen. Ook hier keken we onze ogen uit! De weg naar huis was dan weer lastig, terwijl we die weg al eerder hadden bewandeld! Maar na 2 kleine uurtjes waren we er dan weer.. (2 straatjes verder). In de avond hebben we de Shida nachtmarkt bezocht. Kleren voor 2 euro en onwijs veel lekkere hapjes. Deze markt staat er om bekend dat er veel studenten op af komen. Wij voelden hier ons dus goed op ons gemak.

Maandag 5 november hadden we het idee om naar een hotspring te gaan, lekker zwemmen en badderen. Dit lag allemaal in het noordelijke gedeelte van Taipei. Bij het dichtsbijzijnde metrostation van de hotsprings namen we (dachten we) de shuttle bus naar de hotsprings. Helaas jullie voelen het al aankomen, dit lukte niet in 1 keer. We kwamen aan bij een mega resort waar alleen private hotsprings aanwezig waren. Voor wel 54 euro voor 19 minuten. OEF!
Een stukje verder op, vonden we bij een ander mega resort een public hot spring. In stijl ... lees badjas, haarnetje en charmante slippers.... sprongen we dan de 40 graden celcius pool in. Auw! Gelukkig waren er ook wat baden van onze temperatuur! Wat een heerlijke relaxte middag! Voor een paar euro meer hebben we zelfs gebruik kunnen maken van het afternoon tea buffet!

Uitgerust en wel kunnen we dan nu gaan beginnen aan onze reis verder.. Brisbane is de volgende halte! We vliegen om 23:50, voor jullie is dat 16:50!

Jullie horen snel van ons !!

Groetjes en kusjes Lisanne en Mariska !

Davida

Volgens mij gaat het helemaal goed komen met jullie!
Veel plezier en een goede vlucht!
dikke kus Davida